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The NGT braking concept

Braig, Thomas (2011) The NGT braking concept. In: Rail Technology Review Special Rail Technology Review. TZ-Verlag & Print GmbH. Seiten 18-20. ISBN 978-3-7771-0435-5. ISSN 1869-7801

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12MB

Kurzfassung

For the first rail vehicles, such as the "Adler", a mechanical screw brake on the tender was enough in 1835 to slow the train down safely from its permitted speed of 28 km/h. More than 100 years later, in addition to mechanical pneumatic braking systems, electro-magnetic rail brakes were already being used in order to bring the streamlined motor coach, the DRG 137 of the Cologne design, from a speed of 160 km/h to a stop over a distance of 800 metres. Today also eddycurrent brakes are used on modern train sets.

Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:The NGT braking concept
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Braig, ThomasInstitut für Fahrzeugkonzepte
Datum:Dezember 2011
Erschienen in:Rail Technology Review Special
Referierte Publikation:Ja
Seitenbereich:Seiten 18-20
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
NICHT SPEZIFIZIERTDVV Media Group GmbH Eurailpress
Verlag:TZ-Verlag & Print GmbH
Name der Reihe:Rail Technology Review
ISSN:1869-7801
ISBN:978-3-7771-0435-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:NGT, rail vehicles, DRG 137
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte
Hinterlegt von: Kristiane Maria Schuster
Hinterlegt am:13 Dez 2011 14:21
Letzte Änderung:12 Dez 2013 21:26

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