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Experimental Study of Boundary-Layer Bleed Impact on Ramjet Inlet Performance

Herrmann, Dirk und Blem, Sergej und Gülhan, Ali (2011) Experimental Study of Boundary-Layer Bleed Impact on Ramjet Inlet Performance. Journal of Propulsion and Power, 27 (6), Seiten 1186-1195. AIAA. DOI: 10.2514/1.56382. ISSN 0748-4658.

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Kurzfassung

The performance of different boundary-layer bleed systems of a two-dimensional ramjet inlet has been investigated experimentally. The main objective of the study has been to identify the boundary-layer bleed geometry that increases the inlet’s performance and to stabilize the subcritical condition (i.e., later buzzing). Experiments have therefore been carried out with varied boundary-layer bleed geometries at an angle of attack of 0 deg and at Mach numbers ranging from 2.5 to 3.5. The results show that the effectiveness of a boundary-layer bleed system depends on shock, boundary-layer interaction, unsteadiness of the flow, and flow separation.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Experimental Study of Boundary-Layer Bleed Impact on Ramjet Inlet Performance
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Herrmann, Dirkdirk.herrmann@dlr.de
Blem, Sergejsergej.blem@dlr.de
Gülhan, Aliali.guelhan@dlr.de
Datum:November 2011
Erschienen in:Journal of Propulsion and Power
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:27
DOI :10.2514/1.56382
Seitenbereich:Seiten 1186-1195
Verlag:AIAA
ISSN:0748-4658
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Ramjet inlet, boundary layer bleed system, supersonic flow
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Über- und Hyperschalltechnologien
Hinterlegt von: Dirk Herrmann
Hinterlegt am:05 Jan 2012 15:35
Letzte Änderung:27 Mär 2015 15:33

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