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Quasi-Static Axial Crushing Behavior of Honeycomb-Filled Thin-Walled Aluminum Tubes

Aktay, Levent und Çakıroglu, Cem und Güden, Mustafa (2011) Quasi-Static Axial Crushing Behavior of Honeycomb-Filled Thin-Walled Aluminum Tubes. The Open Materials Science Journal, 5, Seiten 184-193. http://www.benthamscience.com/open/tomsj/articles/V005/184TOMSJ.pdf. ISSN 1874-088X.

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Offizielle URL: http://www.benthamscience.com/open/tomsj/articles/V005/184TOMSJ.pdf

Kurzfassung

The experimental and numerical quasi-static crushing behaviors of Nomex TM honeycomb-filled thin-walled Al tubes were investigated. The honeycomb filler was modeled using a unit cell model. The numerical model and experimental results have shown that, 6.4 mm and 4.8 mm cell size honeycomb filling had no effect on the deformation mode (diamond); however 3.2 mm cell size honeycomb filling changed the deformation mode to mixed/concertina. Honeycomb filling was also shown to increase the specific energy absorption of filled tubes over that of Al tube. The specific energy absorption of honeycomb filling was further compared with those of tube wall thickening and Al closed cell foam filling.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Quasi-Static Axial Crushing Behavior of Honeycomb-Filled Thin-Walled Aluminum Tubes
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Aktay, LeventDLR-Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung
Çakıroglu, CemIzmir Institute of Technology
Güden, MustafaIzmir Institute of Technology
Datum:2011
Erschienen in:The Open Materials Science Journal
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:5
Seitenbereich:Seiten 184-193
Verlag:http://www.benthamscience.com/open/tomsj/articles/V005/184TOMSJ.pdf
ISSN:1874-088X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Honeycombs, Honeycomb-filled tubes, Finite element modeling
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der robuste Drehflügler
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung > Strukturelle Integrität
Hinterlegt von: Nicole Lützenburger
Hinterlegt am:06 Dez 2011 23:12
Letzte Änderung:07 Feb 2013 19:46

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