elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Accuracy of distance-based travel time decomposition in probe vehicle systems

Neumann, Thorsten (2013) Accuracy of distance-based travel time decomposition in probe vehicle systems. Journal of Advanced Transportation, 48 (8), Seiten 1087-1106. Wiley. doi: 10.1002/atr.1251. ISSN 0197-6729.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/atr.1251/abstract

Kurzfassung

Probe vehicle data are commonly used for areawide measurements of travel time in road networks. In this context, travel times usually refer to fixed edges of an underlying (digital) map. That means, measured travel times have to be transformed into so-called link travel times first. This paper analyzes a common method being applied for solving this task (distance-based travel time decomposition). It is shown that, in general, its inherent imprecision must not be neglected. Instead, it might cause a serious misinterpretation of data if potential errors in context of travel time decomposition are ignored. For this purpose, systematic as well as maximum deviations between "decomposed" and "true" link travel times are mathematically analyzed. Three examples ranging from pure theory to real world confirm the analytical findings and underline the problems resulting from distance-based travel time decomposition at local level, i.e. at individual intersections.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/70597/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Accuracy of distance-based travel time decomposition in probe vehicle systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Neumann, ThorstenThorsten.Neumann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9236-0585NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:16 September 2013
Erschienen in:Journal of Advanced Transportation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:48
DOI:10.1002/atr.1251
Seitenbereich:Seiten 1087-1106
Verlag:Wiley
ISSN:0197-6729
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Travel time; Probe vehicle data; Distance-proportion method; Travel time decomposition; Travel time allocation; Error analysis
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Verkehrs- und Mobilitätsmanagement (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrsmanagement
Hinterlegt von: Neumann, Dr.-Ing. Thorsten
Hinterlegt am:30 Okt 2013 09:57
Letzte Änderung:29 Nov 2023 13:46

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.