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On the Development and Application of a Hybrid Approach to the Simulation of Broadband Noise in a Lobed Mixer

Wellner, Jens und Röber, Thomas und Traub, Paul (2011) On the Development and Application of a Hybrid Approach to the Simulation of Broadband Noise in a Lobed Mixer. American Institute of Aeronautics and Astronautics, Inc.. 17th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (32nd AIAA Aeroacoustics Conference), 5.-8. Juni 2011, Portland, Oregon, USA.

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Offizielle URL: http://pdf.aiaa.org/downloads/2011/CDReadymaa11_2483/2011_2799.pdf

Kurzfassung

This study is focused on developing a process that couples the near-field unsteady flow field data computed by a 3-D Detached Eddy Simulation (DES) code with a Ffowcs Williams - Hawkings (FW-H) formulation for the far-field noise prediction of turbulent jets. In particular the numerical method to create a general and flexible interface between these simulation methodologies is presented. It is shown that using DES for the near-field and a FW-H approach for the far-field yields a versatile tool for jet noise prediction.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:On the Development and Application of a Hybrid Approach to the Simulation of Broadband Noise in a Lobed Mixer
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Wellner, JensJens.Wellner@dlr.de
Röber, ThomasThomas.Roeber@dlr.de
Traub, PaulPaul.Traub@mtu.de
Datum:8 Juni 2011
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics, Inc.
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbulenz CFD Ffowcs-Williams Hawkings DES Freistrahl Akustik
Veranstaltungstitel:17th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference (32nd AIAA Aeroacoustics Conference)
Veranstaltungsort:Portland, Oregon, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:5.-8. Juni 2011
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Numerische Methoden
Hinterlegt von: Jens Wellner
Hinterlegt am:18 Jul 2011 07:42
Letzte Änderung:12 Dez 2013 21:19

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