elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Thermo-elastic Annular Plate Model for the Modeling of Brake Systems

Reyes Perez, Jose Luis und Heckmann, Andreas und Kaiser, Ingo (2011) A Thermo-elastic Annular Plate Model for the Modeling of Brake Systems. 8th International Modelica Conference 2011, 20.-22.03.2011, Dresden, Deutschland.

[img]
Vorschau
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Offizielle URL: https://www.modelica.org/events/modelica2011/Proceedings/pages/papers/13_1_ID_176_a_fv.pdf

Kurzfassung

The friction forces generated during braking between brake pads and discs produce high thermal gradients on the rubbing surfaces. These thermal gradients may cause braking problems such as brake fade, premature wear or hot spotting and the associated hot judder phenomenon in the frequency range below 100 Hz. Further consequences are comfort reductions, a defective braking process, inhomogeneous wear, cutbacks of the brake performance and even damage of brake components. The present paper proposes a modeling concept that is targeted on this field of application and introduces the new Modelica class ThermoelasticPlate, which is implemented in the DLR FlexibleBodies library.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:A Thermo-elastic Annular Plate Model for the Modeling of Brake Systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Reyes Perez, Jose LuisJose.ReyesPerez@dlr.de
Heckmann, AndreasAndreas.Heckmann@DLR.de
Kaiser, IngoIngo.Kaiser@dlr.de
Datum:20 März 2011
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Disc brake, Modal multifield approach, Thermoelasticity
Veranstaltungstitel:8th International Modelica Conference 2011
Veranstaltungsort:Dresden, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:20.-22.03.2011
Veranstalter :Modelica Association
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Dr.-Ing. Andreas Heckmann
Hinterlegt am:06 Mai 2011 09:47
Letzte Änderung:12 Dez 2013 21:16

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.