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On the Influences of an Increased ILS Glide Slope on Noise Impact, Fuel Consumption and Landing Approach Operation

König, Reinhard und Schubert, E. (2011) On the Influences of an Increased ILS Glide Slope on Noise Impact, Fuel Consumption and Landing Approach Operation. AIAC14 Fourteenth Australian International Aerospace Congress, 28. Feb. - 3. March 2011, Melbourne, Australia.

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Kurzfassung

This paper will show the theoretical influences of an increased glide slope to noise impact and fuel consumption. It will describe the risk of procedure changes made by the pilots to cope with a steeper descent. Furhermore, the development of a simulator study, the achieved results with regard to safety and operational aspects and the outcome of performance simulations for different aircraft types will be described. As a result glide slopes up to 3.2° could be realized without the necessity of flight procedural changes from performance and pilots view. Based on this fact the Frankfurt/Main Airport will conduct a test operation of a 3.2° ILS for noise purposes on the new north-west landing runway, which constructions is in progress.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:On the Influences of an Increased ILS Glide Slope on Noise Impact, Fuel Consumption and Landing Approach Operation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
König, ReinhardDLR BS, FT-FS
Schubert, E.TU Berlin
Datum:2011
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Steep Approach, Noise Impact, Noise Abatement, Fuel Consumption, Landing Operation
Veranstaltungstitel:AIAC14 Fourteenth Australian International Aerospace Congress
Veranstaltungsort:Melbourne, Australia
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:28. Feb. - 3. March 2011
Veranstalter :AIAC
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L -- keine Zuordnung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation
Hinterlegt von: Tanja Bracke
Hinterlegt am:29 Mär 2011 14:02
Letzte Änderung:18 Jan 2012 11:09

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