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An Approach for Autonomous Damage Detection by Means of Modal Fingerprints

Perner, Marcus und Müller, Maik und Sinapius, Michael und Beikirch, Helmut (2011) An Approach for Autonomous Damage Detection by Means of Modal Fingerprints. Journal of Intelligent Material Systems and Structures, 22 (1), Seiten 93-100. SAGE Publications. doi: 10.1177/1045389X10390252. ISSN 1045-389X.

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Offizielle URL: http://jim.sagepub.com/content/22/1/93.abstract?etoc

Kurzfassung

This article discusses whether elastic and plastic impacts and scratches caused by applied forces (e.g., car bump, key scratch etc.) to a parked vehicle can be distinguished by an autonomous system. The authors assume that a force impact to a vehicle stimulates characteristic frequencies in the vehicle body shell components that can be used to distinguish the given damages. Eight piezoelectric film sensors made of polyvinylidene fluoride mounted at the inside of the vehicle body shell components doors, bumpers, bonnet, and tailgate are used as the sensing element. An experimental modal analysis of several vehicle components is performed to identify characteristic frequencies. The results are used to compute the best sensor position in order to detect all considered eigenfrequencies of the component. A constructed model set up for force generation was used to record reference data. Derived features of the reference signals are computed and assessed to their relevance of distinguishing the damages on the vehicle.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/68995/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:An Approach for Autonomous Damage Detection by Means of Modal Fingerprints
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Perner, MarcusNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Müller, MaikVW AG Group Research, WolfsburgNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sinapius, MichaelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Beikirch, HelmutFaculty of Computer Science and Electrical Engineering, University of RostockNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2011
Erschienen in:Journal of Intelligent Material Systems and Structures
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:22
DOI:10.1177/1045389X10390252
Seitenbereich:Seiten 93-100
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Inman, Daniel J.Virginia Tech, USANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:SAGE Publications
ISSN:1045-389X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:polyvinylidene fluoride, signal analysis, modal analysis, piezoelectricity, feature relevance, sensor positioning
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Adaptronik
Hinterlegt von: Ries, Doris
Hinterlegt am:17 Feb 2011 10:16
Letzte Änderung:28 Jul 2022 16:42

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