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Application of Advanced Turbulence Models in Turbomachinery Flows

Franke, Martin (2010) Application of Advanced Turbulence Models in Turbomachinery Flows. XIX Polish National Fluid Dynamics Conference KKMP 2010, 5.-9. Sept. 2010, Poznan, Polen. ISBN 978-83-89949-90-5.

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Kurzfassung

The adequate representation of turbulence is crucial for the predictive accuracy of the computational method used in the turbomachinery design process. While unsteady simulations are of ever-increasing importance, steady Reynolds-Averaged Navier-Stokes (RANS) computations will remain the workhorse of industrial CFD for some time. As simple, standard Boussinesq-viscosity turbulence models have proven insufficient to correctly predict complex flow situations, attention is drawn to more reliable approaches towards the modelling of turbulence. Specifically, Explicit Algebraic Reynolds Stress Models (EARSM) are currently validated for turbomachinery flows. The results demonstrate the improved predictive accuracy as well as the feasibility of the presented approach.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Application of Advanced Turbulence Models in Turbomachinery Flows
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Franke, Martinmartin.franke@dlr.de
Datum:September 2010
Referierte Publikation:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Tuliszka-Sznitko, E.NICHT SPEZIFIZIERT
Morzynski, M.NICHT SPEZIFIZIERT
ISBN:978-83-89949-90-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbomaschinen, Aerodynamik, CFD, Turbulenzmodellierung
Veranstaltungstitel:XIX Polish National Fluid Dynamics Conference KKMP 2010
Veranstaltungsort:Poznan, Polen
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:5.-9. Sept. 2010
Veranstalter :Committee of Mechanics of Polish Academy of Sciences, Fluid Mechanics Section of PAS, Poznan University of Technology
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebe
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Antriebsforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk und Validierungsmethoden
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Numerische Methoden
Hinterlegt von: Dr. Martin Franke
Hinterlegt am:15 Feb 2011 13:36
Letzte Änderung:15 Feb 2011 13:36

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