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System Analysis for Future Long-Range Operation Concepts

Langhans, Stephan und Linke, Florian und Nolte, Peter und Schnieder, Hans (2010) System Analysis for Future Long-Range Operation Concepts. 27th International Congress of the Aeronautical Sciences, 19.-24. Sept. 2010, Nizza, Frankreich.

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Kurzfassung

A systems analysis is conducted to show the potential of intermediate stop operations (ISO) in terms of fuel efficiency increase and cost-effectiveness. It can be shown that both with existing and re-designed aircraft, the fuel saving potential is in the order of 7 to 15.5 % on a single mission, depending mainly on aircraft design range and the geographic location of the refueling point with regards to origin and destination. Based on the findings for single mission, a global analysis of all Airbus A330 and Boeing 777 flights served in 2007 is performed, defining fuel-optimum intermediate airports wherever possible. An A330-200 type of aircraft with a design range reduced to 3000 nm would yield highest global fuel benefits of 10.4 % considering both ISO flights and flights served in conventional ways, whereas a 4400 nm design would be able to serve the most number of flights in ISO mode. An airport load analysis shows, that due to the concentrated location of route-streams, the top ten selected airports for intermediate stops would serve 30-44 % of all ISO flights for the fleets under consideration. The most frequented airports would then experience additional traffic of roughly 130 flights per day. It is further shown that a cost-benefit analysis is necessary to reveal the true economic benefit of this concept for an airline, going beyond plain fuel cost to a trade-off between opposing cost

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/68738/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:System Analysis for Future Long-Range Operation Concepts
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Langhans, StephanLYNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Linke, FlorianLYNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nolte, PeterLYNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schnieder, HansNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:22 September 2010
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:intermediate stop operations, long-range, life-cycle cost, air transportation system
Veranstaltungstitel:27th International Congress of the Aeronautical Sciences
Veranstaltungsort:Nizza, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:19.-24. Sept. 2010
Veranstalter :International Council of the Aeronautical Sciences
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme
Hinterlegt von: Langhans, Stephan
Hinterlegt am:14 Mär 2011 12:38
Letzte Änderung:12 Dez 2013 21:14

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