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Operational Evaluation of Steeper Final Landing Approaches

König, Reinhard (2010) Operational Evaluation of Steeper Final Landing Approaches. International Conference on Active Noise Abatement, 23.-24. Sept. 2010, Frankfurt/Main.

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Kurzfassung

Active measures to reduce flight noise are source noise decrease (engines, high lift devices, landing gears) and increase of the distance to noise sources. Source noise decrease can be achieved by new airplane design, but also by changes in flight procedures. A greater distance to noise sources can be obtained by horizontal flight path optimization and by an increase of height. The presentation shows the results of a study which investigate safety, flyability, operational aspects and pilot workload for glide slopes with angles of more than 3.0 degrees using an Airbus A330/340 Full Flight Simulator. The study was performed by the German Aerospace Center, Institute of Flight Systems, and the Technische Universität Berlin, Department of Aeronautics and Astronautics under contract of the International Airport Frankfurt/Main (Fraport AG).

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Operational Evaluation of Steeper Final Landing Approaches
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
König, ReinhardFT-FS
Datum:September 2010
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Noise Abatement, Steep Landing Approach, Full Flight Simulator, Safety, Operational Aspects, Pilot Workload
Veranstaltungstitel:International Conference on Active Noise Abatement
Veranstaltungsort:Frankfurt/Main
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:23.-24. Sept. 2010
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation
Hinterlegt von: Tanja Bracke
Hinterlegt am:15 Nov 2010 16:58
Letzte Änderung:15 Nov 2010 16:58

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