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Methodology of a combined ground based testing and numerical modelling analysis of supersonic combustion flow paths

Hannemann, Klaus und Karl, Sebastian und Martinez Schramm, Jan und Steelant, Johan (2010) Methodology of a combined ground based testing and numerical modelling analysis of supersonic combustion flow paths. Shock Waves, Vol. 20 (5), Seiten 353-366. Springer Verlag. DOI: 10.1007/s00193-010-0269-8. ISSN 0938-1287.

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Offizielle URL: http://www.springer.com/engineering/mechanical+eng/journal/193

Kurzfassung

In the framework of the European Commission co-funded LAPCAT (Long-Term Advanced Propulsion Concepts and Technologies) project, the methodology of a combined ground-based testing and numerical modelling analysis of supersonic combustion flow paths was established. The approach is based on free jet testing of complete supersonic combustion ramjet (scramjet) configurations consisting of intake, combustor and nozzle in the High Enthalpy Shock Tunnel Göttingen (HEG) of the German Aerospace Center (DLR) and computational fluid dynamics studies utilising the DLR TAU code. The capability of the established methodology is demonstrated by applying it to the flow path of the generic HyShot II scramjet flight experiment configuration

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:Journal No. 193
Titel:Methodology of a combined ground based testing and numerical modelling analysis of supersonic combustion flow paths
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Hannemann, KlausNICHT SPEZIFIZIERT
Karl, SebastianNICHT SPEZIFIZIERT
Martinez Schramm, JanNICHT SPEZIFIZIERT
Steelant, JohanESA-ESTEC, Noordwijk
Datum:11 August 2010
Erschienen in:Shock Waves
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:Vol. 20
DOI :10.1007/s00193-010-0269-8
Seitenbereich:Seiten 353-366
Verlag:Springer Verlag
ISSN:0938-1287
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Ground based testing · Computational fluid dynamics · Combustion modelling · Supersonic combustion ramjet · Short duration impulse facility · High enthalpy shock tunnel
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HGF - Programm:Weltraum (alt)
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DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Grundlagen Raumtransport - Anlagen und Messtechnik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge
Hinterlegt von: Dagmar Brennecke-Hosseinzadeh
Hinterlegt am:08 Okt 2010 09:07
Letzte Änderung:04 Apr 2013 16:23

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