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Numerical Aerodynamic Optimisation of 3D High-Lift Configurations

Brezillon, Joël und Dwight, Richard P. und Wild, Jochen (2009) Numerical Aerodynamic Optimisation of 3D High-Lift Configurations. CEAS 2009 European Air and Space Conference, 26-29 October 2009, Manchester, UK.

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Kurzfassung

The paper presents the numerical optimisation activity carried out at DLR-IAS for the design of wing-body aircrafts in high-lift configuration. The purpose of the study is to assess the high-fidelity methods and tools needed to optimise the flap and slat settings of 3D configurations in a limited turn-around time. The selected key technologies are successfully applied for the optimisations of 2 different high-lift configurations.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Numerical Aerodynamic Optimisation of 3D High-Lift Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Brezillon, JoëlJoel.Brezillon@dlr.de
Dwight, Richard P.r.p.dwight@tudelft.nl
Wild, Jochenjochen.wild@dlr.de
Datum:Oktober 2009
Stichwörter:aerodynamic, high-lift, optimisation, evolutionary strategy, adjoint approach, mesh strategy
Veranstaltungstitel:CEAS 2009 European Air and Space Conference
Veranstaltungsort:Manchester, UK
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:26-29 October 2009
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Joel Brezillon
Hinterlegt am:15 Dez 2009 13:29
Letzte Änderung:15 Dez 2009 13:29

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