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Ignition of a Gaseous Methane/Oxygen Coaxial Jet

Pauly, C. und Sender, J. und Oschwald, M. (2009) Ignition of a Gaseous Methane/Oxygen Coaxial Jet. In: Progress in Propulsion Physics, Vol. 1. Torus Press. Seiten 154-170. ISBN 978-2-7598-0411-5.

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Kurzfassung

Ignition and flame anchoring of a coaxial gaseous methane-oxygen jet have been studied using high-speed visualization techniques. Several ignition scenarios ("blowout", "smooth" and "strong ignition") have been found with specific phenomenology depending, mainly, on the time delay between propellant valve opening and ignition. The time necessary for flame anchoring is shown to depend on the mass flow rate. Attached and detached flames are observed and it is found that high momentum flux ratios favour the establishment of a flame attached to the injector. For detached flames, higher chamber pressures result in smaller liftoff distances.

Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Ignition of a Gaseous Methane/Oxygen Coaxial Jet
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Pauly, C.Clement.Pauly@dlr.de
Sender, J.Joachim.Sender@dlr.de
Oschwald, M.Michael.Oschwald@dlr.de
Datum:2009
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Vol. 1
Seitenbereich:Seiten 154-170
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
De Luca, L.NICHT SPEZIFIZIERT
Bonnal, C.NICHT SPEZIFIZIERT
Haidn, O.Oskar.Haidn@dlr.de
Frolov, S.NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Torus Press
Name der Reihe:Progress in Propulsion Physics
ISBN:978-2-7598-0411-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ignition, methane, oxygen
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W - keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W -- keine Zuordnung (alt)
Standort: Lampoldshausen
Institute & Einrichtungen:Institut für Raumfahrtantriebe > Technologie
Hinterlegt von: Michaela Hanke
Hinterlegt am:17 Jun 2009 20:25
Letzte Änderung:02 Nov 2009 16:13

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