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Modelling and simulation of rubber tyre impacts on AS4/PEEK and G1157/RTM6 composite stiffened panel

Chabrier, Guillaume (2008) Modelling and simulation of rubber tyre impacts on AS4/PEEK and G1157/RTM6 composite stiffened panel. andere. DLR-Interner Bericht, Projektbericht. DLR-IB-2008/12, 100 S.

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Kurzfassung

The objective of this study is to simulate impact damage in stringer stiffened composite fuselage panels from impact by burst tyre debris. The structure being investigated is a composite landing bay panel, which is being designed and tested by Airbus within an EU funded project ALCAS. The impact simulations are performed in the commercial explicit FE code PAM-CRASH and they are provided with basic composites materials property data from which ply damage and delamination model parameters are determined. An in-house model for tyre rubber is provided. A key aspect of the project is to study ply delamination and skin/stringer debonding under impact loads and to compare panel damage for two different composite materials systems.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht, Projektbericht, andere)
Titel:Modelling and simulation of rubber tyre impacts on AS4/PEEK and G1157/RTM6 composite stiffened panel
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Chabrier, GuillaumeNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2008
Seitenanzahl:100
Stichwörter:tyre debris, impact, stiffened composite panel
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturen & Werkstoffe
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung > Strukturelle Integrität
Hinterlegt von: Nathalie Toso
Hinterlegt am:14 Jan 2009
Letzte Änderung:27 Apr 2009 15:35

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