elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Efficient maintenance strategy through System Dynamics

Böhm, Thomas und Beck, Katja und Knaak, Ann-Kristin und Jäger, Bärbel (2008) Efficient maintenance strategy through System Dynamics. In: Computer System Design and Operation in the Railway an other Transit Systems Computers in Railways, XI. WIT Press. ISBN 978-1-84564-126-9. ISSN 1746-4498

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

In times when economic efficiency of traffic systems is getting more and more important, it is necessary to have an efficient maintenance strategy, because maintenance costs have been identified as significant cost drivers. This holds true especially for railway signalling in which the long life cycle of elements has a high impact on the costs. In addition, a maintenance strategy is required to fulfil the high standards for availability and safety in the railway sector. While different strategies are available (e.g. corrective or preventive, predetermined or condition based, etc.), each strategy has various options of processed period, duration, costs, impact on the maintained item, etc. This makes it a difficult task to find an efficient maintenance strategy for a system or even a network. The Institute of Transportation Systems has therefore analysed cause-and-effect chains between system condition, availability, maintenance activities, and costs. The identified cause-and-effect chains are modelled with the use of System Dynamics. System Dynamics is a method which has established to analyse and model complex dynamic systems. The developed models do not only enable the user to compare the efficiency of different maintenance activities with each other, but also provide the possibility to determine a combination of these activities leading to an overall system maintenance strategy at a cost minimum through optimisation. This allows infrastructure managers to evaluate their current maintenance program and to determine an economically improved strategy for the future.

Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Efficient maintenance strategy through System Dynamics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Böhm, ThomasNICHT SPEZIFIZIERT
Beck, KatjaNICHT SPEZIFIZIERT
Knaak, Ann-KristinNICHT SPEZIFIZIERT
Jäger, BärbelNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2008
Erschienen in:Computer System Design and Operation in the Railway an other Transit Systems
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:XI
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Allan, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Arias, E.NICHT SPEZIFIZIERT
Brebbia, C. A.NICHT SPEZIFIZIERT
Goodman, C. J.NICHT SPEZIFIZIERT
Rumsey, A. F.NICHT SPEZIFIZIERT
Sciutto, G.NICHT SPEZIFIZIERT
Tomii, N.NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:WIT Press
Name der Reihe:Computers in Railways
ISSN:1746-4498
ISBN:978-1-84564-126-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter: LCC, railway signalling, condition based maintenance, System Dynamics, decision support system
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Clearingstelle (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Bahnsysteme
Hinterlegt von: Stefanie Schwartz
Hinterlegt am:10 Nov 2008
Letzte Änderung:27 Apr 2009 15:22

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.