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Efficient models and techniques for the computational analysis of railway vehicles in crosswinds

Carrarini, Antonio (2007) Efficient models and techniques for the computational analysis of railway vehicles in crosswinds. In: Supplement to Vehicle System Dynamics. 20th IAVSD Symposium, Berkeley, CA (USA).

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251kB

Kurzfassung

Nowerdays, crosswind stability is a key topic for the homologation of railway vehicles and thus a pivotal boundary condition in their design proccess. In most countries the safety proof is based on the numerical multibody simulation of the driving behaviour of the vehicle assuming a worst case wind scenario. The conservativeness of this approach is aggravated by the uncertainties in the parameters of the simulation models. In this work some possible improvement of the safety proof are firstly discussed, mainly concerning the computational model of the vehicle. An alternative approach based on reliability techniques is then presented and discussed, finally leading to a more efficient assessment of the risk and thus to a reduction of the safety factors.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/55651/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Efficient models and techniques for the computational analysis of railway vehicles in crosswinds
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Carrarini, AntonioNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2007
Erschienen in:Supplement to Vehicle System Dynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Status:veröffentlicht
Stichwörter:numerical simulation, crosswind stability, parametric uncertainty, reliability analysis
Veranstaltungstitel:20th IAVSD Symposium
Veranstaltungsort:Berkeley, CA (USA)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VECTOR21 (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:17 Okt 2008
Letzte Änderung:09 Feb 2017 19:17

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