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Fault detection and isolation of actuator failures for a large transport aircraft

Varga, Andreas (2007) Fault detection and isolation of actuator failures for a large transport aircraft. In: Proceeding First CEAS European Air and Space Conference, Berlin, Germany. CEAS 2007, Berlin.

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Kurzfassung

Abstract - We consider the problem of designing residual generators with least dynamical orders to solve actuator fault detection and isolation problems for a Boeing 747-100/200 aircraft. The main result of our analysis is the proof of feasibility of the complete isolation of all primary actuator/surface faults in the nominal case by using a minimal number of additional surface angle sensors. The analysis of the nominal case provides residual filter specifications with can be employed in a more realistic design, where robustness aspects with respect to external noise (gusts, measurements) and parametric/flight condition uncertainties are also considered

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Fault detection and isolation of actuator failures for a large transport aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Varga, AndreasNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2007
Erschienen in:Proceeding First CEAS European Air and Space Conference, Berlin, Germany
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:-
Veranstaltungstitel:CEAS 2007
Veranstaltungsort:Berlin
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Monika Klauer
Hinterlegt am:09 Jun 2008
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:27

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