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Aircraft Flight Procedure Design with Respect to Noise Abatement as well as Economical and Pilot Workload Aspects

König, Reinhard und Heider, Jens und Maierhofer, Michael (2005) Aircraft Flight Procedure Design with Respect to Noise Abatement as well as Economical and Pilot Workload Aspects. INTER-NOISE 2005, 2005-08-07 - 2005-08-10, Rio de Janeiro, Brazil.

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Kurzfassung

The paper describes the design process of noise abatement procedures (NAPs) for the landing approach of commercial aircrafts with respect to safety, economy, passenger comfort and pilot workload. The methods of this process vary from basic performance calculation up to flight tests. All steps are conducted to noise calculation or simulation using different software programs. Results from related projects will be shown.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Aircraft Flight Procedure Design with Respect to Noise Abatement as well as Economical and Pilot Workload Aspects
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
König, ReinhardNICHT SPEZIFIZIERT
Heider, JensNICHT SPEZIFIZIERT
Maierhofer, MichaelNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 August 2005
Referierte Publikation:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Noise abatement procedure design process, safety, economy, passenger comfort, pilot workload
Veranstaltungstitel:INTER-NOISE 2005
Veranstaltungsort:Rio de Janeiro, Brazil
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2005-08-07 - 2005-08-10
Veranstalter :I-INCE / SOBRAC / FIA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: Dr.-Ing. Reinhard König
Hinterlegt am:06 Sep 2007
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:26

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