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A High-Speed PIV Study on Trailing-Edge Noise Sources

Schröder, Andreas und Dierksheide, Uwe und Herr, Michaela und Lauke, Thomas (2007) A High-Speed PIV Study on Trailing-Edge Noise Sources. In: Particle Image Velocimetry - A Practical Guide (2nd Edition) Experimental Fluid Mechanics. Springer Verlag, Berlin, Heidelberg, New York. Seiten 344-347. ISBN 978-3-540-72307-3.

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Offizielle URL: http://www.springer.com

Kurzfassung

Airframe noise is essentially due to the interaction of unsteady, mostly turbulent flow with the structure of the airplane, particularly caused by vortical flows around edges or over open cavities. A classical problem in this field is the trailing edge noise, which involves different noise generating mechanisms. Extensive investigations have been conducted on airfoil- and on flat plate trailing edges. According to [380, 381, 382] the major noise contribution is provided by the span-wise component of vorticity, the corresponding dipole (”principal edge noise dipole”) is the sc. perturbed Lamb vector being perpendicular to the plane of the plate. A numerical simulation of trailing edge noise can be performed, based on such HS-PIV input data.

Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:A High-Speed PIV Study on Trailing-Edge Noise Sources
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Schröder, AndreasNICHT SPEZIFIZIERT
Dierksheide, UweLaVision, Göttingen
Herr, MichaelaNICHT SPEZIFIZIERT
Lauke, ThomasNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2007
Erschienen in:Particle Image Velocimetry - A Practical Guide (2nd Edition)
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 344-347
Verlag:Springer Verlag, Berlin, Heidelberg, New York
Name der Reihe:Experimental Fluid Mechanics
ISBN:978-3-540-72307-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high-speed PIV (HS-PIV), boundary layer, instantaneous velocity vector field
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Hinterlegt von: Ilka Micknaus
Hinterlegt am:21 Aug 2007
Letzte Änderung:27 Apr 2009 14:07

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