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Comparison of supersonic combustion tests with shock tunnels, flight and CFD

Steelant, Johan und Mack, Andreas und Hannemann, Klaus und Gardner, Anthony Donald (2006) Comparison of supersonic combustion tests with shock tunnels, flight and CFD. 42nd AIAA/ASME/SAE/ASEE Joint Propulsion Conference and Exhibit, July 9-12, 2006, Sacramento, California.

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Kurzfassung

In 2002, the HyShot flight experiment was sucessfully launched and allowed to access experimental flight data for supersonic combustion. Ground based testing performed in the High Enthalpy Shock Tunnel (HEG) of the German Aerospace Center (DLR) allowed to reproduce the Mach 7.8 conditions. The present numerical work focuses on the computation of the experiments in the HEG considering flows with and without combustion and fuel injection. Further, variations of the equivalence ratio and the resulting influence on the flow topology are studied.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:Comparison of supersonic combustion tests with shock tunnels, flight and CFD
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Steelant, JohanESA-ESTEC
Mack, AndreasESA-ESTEC
Hannemann, KlausNICHT SPEZIFIZIERT
Gardner, Anthony DonaldNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2006
Referierte Publikation:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Name der Reihe:AIAA-2006-4684
Status:veröffentlicht
Stichwörter:scramjet, HEG, hypersonic, HyShot, CFD, TAU, combustion, hydrogen, turbulence, mixing, crossflow injection
Veranstaltungstitel:42nd AIAA/ASME/SAE/ASEE Joint Propulsion Conference and Exhibit
Veranstaltungsort:Sacramento, California
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:July 9-12, 2006
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W - keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W -- keine Zuordnung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Dr. Anthony Gardner
Hinterlegt am:25 Jun 2007
Letzte Änderung:27 Apr 2009 13:52

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