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HYLTEC Do 228, Hybrid Laminar Flow Technology Systems, Instrumentation and Flight Test

Meyer, Jörg Brüne und Horstmann, Karl Heinz und de Groot, Klaus und Krückeberg, Claus-Peter und Sitzmann, Martin und Weddig, Thomas (2007) HYLTEC Do 228, Hybrid Laminar Flow Technology Systems, Instrumentation and Flight Test. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 124-2007/904, 40 S.

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Kurzfassung

Hybrid Laminar Flow Control consisting of interacting sub-systems for boundary layer suction, contamination and ice protection has been the subject of flight tests with the DLR Do228 test vehicle in 2002 as Task 1.1.4 in the EC founded HYLTEC (Hybrid Laminar Flow Technology) Project. In this contribution a description of system layout and flight test results is given. The HYLTEC flight tests clearly demonstrated that protection systems against icing and insect contamination can be successfully integrated into a boundary layer suction system.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:HYLTEC Do 228, Hybrid Laminar Flow Technology Systems, Instrumentation and Flight Test
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Meyer, Jörg BrüneNICHT SPEZIFIZIERT
Horstmann, Karl HeinzNICHT SPEZIFIZIERT
de Groot, KlausNICHT SPEZIFIZIERT
Krückeberg, Claus-PeterNICHT SPEZIFIZIERT
Sitzmann, MartinNICHT SPEZIFIZIERT
Weddig, ThomasNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2007
Seitenanzahl:40
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
DLR-AS, NICHT SPEZIFIZIERT
Stichwörter:Hybrid Laminar Flow Technology, Boundary Layer Suction, Ice Protection, Contamination Protection, Flight Tests
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Konfigurativer Entwurf
Hinterlegt von: Jörg Brüne Meyer
Hinterlegt am:11 Jun 2007
Letzte Änderung:15 Jan 2010 00:49

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