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Are fuel additives a viable contrail mitigation option?

Gierens, Klaus Martin (2007) Are fuel additives a viable contrail mitigation option? Atmospheric Environment, 41, Seiten 4548-4552. DOI: 10.1016/j.atmosenv.2007.03.014.

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Offizielle URL: http://dx.doi.org/10.1016/j.atmosenv.2007.03.014

Kurzfassung

Fuel additives have been proposed as a potential mitigation option for contrails. They could change the thermodynamic conditions necessary for contrail formation in a way that makes contrail formation more difficult than with standard kerosene fuel. Here I show how additives could affect contrail formation, and I conclude that fuel additives are not a useful way to avoid contrails.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Are fuel additives a viable contrail mitigation option?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Gierens, Klaus MartinNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:März 2007
Erschienen in:Atmospheric Environment
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:41
DOI :10.1016/j.atmosenv.2007.03.014
Seitenbereich:Seiten 4548-4552
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aviation, Contrails, Fuel additives, Alternative fuels, Mitigation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Schadstoffarmer Luftverkehr (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Physik der Atmosphäre > Dynamik der Atmosphäre
Hinterlegt von: Dr.rer.nat. Klaus Martin Gierens
Hinterlegt am:26 Jun 2007
Letzte Änderung:20 Okt 2014 14:31

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