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Comparison of different noise analysis methods for noise abatement flight procedures

Macke, Oliver und König, Reinhard (2007) Comparison of different noise analysis methods for noise abatement flight procedures. INTER-NOISE 2007, 2007-08-28 - 2007-08-31, Istanbul, Türkei.

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Kurzfassung

The paper describes the influence of several landing approach variables (e.g. level segments at different altitudes, stabilization height or glide slope angle) on perceived aircraft noise. The existing Low Drag Low Power procedure is varied using performance calculations and fast time simulations. Evaluation of noise reduction is carried out using conventional methods like noise level contours and using the DLR awakening criterion. Latter was used by the Regional Council of Leipzig (Germany) for the establishment of a noise protection plan in the official approval process for the expansion of Leipzig/Halle airport. Special attention is given to the dose-response relationship between the maximum sound pressure level of an aircraft noise event and the probability to wake up. The results of the conventional methods are compared to those of the awakening criterion to look for similarities or differences.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:Comparison of different noise analysis methods for noise abatement flight procedures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Macke, OliverNICHT SPEZIFIZIERT
König, ReinhardNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2007
Referierte Publikation:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:noise abatement flight procedures, aircraft noise
Veranstaltungstitel:INTER-NOISE 2007
Veranstaltungsort:Istanbul, Türkei
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2007-08-28 - 2007-08-31
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugzeuge
Hinterlegt von: Oliver Macke
Hinterlegt am:18 Sep 2007
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:24

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