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Model deformation measurements in DNW-NWB within the DLR project ForMEx

Kirmse, Tania (2007) Model deformation measurements in DNW-NWB within the DLR project ForMEx. ODAS 2007 – 8th ONERA-DLR Aerospace Symposium, 2007-10-17 - 2007-10-19, Göttingen, Germany.

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Kurzfassung

Within the DLR Project ForMEx, a model deformation measurement was performed in the low speed wind tunnel DNW - NWB by means of the Image Pattern Correlation Technique (IPCT). The deformation of the F11-half model with a span of 1.4 m was measured in its landing configuration, thusso that the deformation measurement includes not only the determination of the bend and the twist of the main wing, but also the measurement of the gap variation between the main wing and(?)of the slat orand the flap. The wind tunnel runs were performed at Mach 0.2 at several angles of attack, especially in the region of the maximum lift coefficient.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Model deformation measurements in DNW-NWB within the DLR project ForMEx
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Kirmse, TaniaNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2007
Referierte Publikation:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:CD-ROM
Seitenbereich:Seiten 1-14
Name der Reihe:Conference Proceedings
Status:veröffentlicht
Stichwörter:model deformation measurement, Image Pattern Correlation Technique (IPCT)
Veranstaltungstitel:ODAS 2007 – 8th ONERA-DLR Aerospace Symposium
Veranstaltungsort:Göttingen, Germany
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2007-10-17 - 2007-10-19
Veranstalter :DLR/ONERA
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Hinterlegt von: Ilka Micknaus
Hinterlegt am:13 Nov 2007
Letzte Änderung:27 Apr 2009 13:38

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