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Investigation of Unsteady Loads due to Turbulent Supersonic Wake Flow

Lüdeke, Heinrich (2005) Investigation of Unsteady Loads due to Turbulent Supersonic Wake Flow. In: Proceedings of the RTO AVT-123 Syposium: Flow Induced Unsteady Loads and the Impact on Military Applications. RTO AVT-123 Syposium: Flow Induced Unsteady Loads and the Impact on Military Applications, 2005-04-25 - 2005-04-28, Budapest.

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Kurzfassung

The modelling of unsteady side loads induced by the interaction of flow separation in the wake of hypersonic re-entry vehicles play an important role for the design of such systems. The simulation of these phenomena is one of the main challenges during decent. To investigate the turbulent wake flow, basic studies of generic configurations and the applicability of advanced turbulence modelling are necessary. For this reason validations of Detached Eddy Simulation for an axisymmetric supersonic cylinder configuration at M=2.4 are carried out to earn experience for unsteady simulations of re-entry vehicles. For this case different variations of hybrid RANS-LES methods like DES are tested by using the hybrid structured/ unstructured DLR-τ-code on hexahedral and tetrahedral grids. As a practical test case a cylindrical re-entry capsule at a hypersonic Mach number of M=5.1 under free-flight conditions was investigated.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/46923/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Investigation of Unsteady Loads due to Turbulent Supersonic Wake Flow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lüdeke, HeinrichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:25 April 2005
Erschienen in:Proceedings of the RTO AVT-123 Syposium: Flow Induced Unsteady Loads and the Impact on Military Applications
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
RTO AVT-123, NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Detached Eddy Simulation, Unsteady base flow, compressible flow, Re-entry
Veranstaltungstitel:RTO AVT-123 Syposium: Flow Induced Unsteady Loads and the Impact on Military Applications
Veranstaltungsort:Budapest
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2005-04-25 - 2005-04-28
Veranstalter :RTO
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Grundlagen Raumtransport - numerische Verfahren (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge
Hinterlegt von: Lüdeke, Dr.-Ing. Heinrich
Hinterlegt am:19 Jan 2007
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:18

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