elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Analysis of Tail Rotor noise reduction benefits using HELINOVI aeroacoustic main/tail rotor test and posttest prediction results

Yin, Jianping und Dummel, Andreas und Falchero, Daniele und Pidd, Mike und Prospathopoulos, John und Visingardi, Antonio und Voutsinas, Spyros G (2006) Analysis of Tail Rotor noise reduction benefits using HELINOVI aeroacoustic main/tail rotor test and posttest prediction results. In: European Rotorcraft Forum. 32st ERF 2005, AC05, 2006-12-09 - 2006-14-09, Maastricht (NL).

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

The EU HeliNOVI project was designed to improve the understanding of Tail Rotor (TR) noise reduction and vibration reduction technology by means of a comprehensive investigation of Main Rotor (MR)/TR interaction noise and rotor induced vibrations through both theory and experiment. Several tail rotor noise reduction techniques were investigated both through wind tunnel testing and through simulations. The investigation included tip speed reduction, the sense of TR rotational direction and different TR rotor position. Both the test and simulation results indicate that tail rotor noise is most important for climb and high-speed level flight. The analysis of the tail rotor noise reduction benefits from test and simulation results show that besides a reduction of rotor tip speed, the most efficient tail rotor noise reduction concept consists in changing the tail rotor sense of rotation from 'Advancing Side Down-ASD' to 'Advancing Side Up-ASU'. In addition, the noise reduction for new TR posi-tion is mainly due to increasing the advancing blade distance rather than changing TR aero-dynamic behavior.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel: Analysis of Tail Rotor noise reduction benefits using HELINOVI aeroacoustic main/tail rotor test and posttest prediction results
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Yin, JianpingNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dummel, AndreasEurocopter Deutschland (ECD), GermanyNICHT SPEZIFIZIERT
Falchero, DanieleEurocopter SAS (EC), FranceNICHT SPEZIFIZIERT
Pidd, MikeQinetiQ Ltd, United KingdomNICHT SPEZIFIZIERT
Prospathopoulos, JohnNational Technical University of Athens (NTUA), GreeceNICHT SPEZIFIZIERT
Visingardi, AntonioCentro Italiano di Richerche Aerospaziali (CIRA), ItalyNICHT SPEZIFIZIERT
Voutsinas, Spyros GNational Technical University of Athens (NTUA), GreeceNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:12 September 2006
Erschienen in:European Rotorcraft Forum
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter tail rotor noise reduction, Main/Tail Rotor Interaction, HELINOVI Aeroacoustic Test, Numerical Simulation
Veranstaltungstitel:32st ERF 2005, AC05
Veranstaltungsort:Maastricht (NL)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2006-12-09 - 2006-14-09
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Yin, Dr.-Ing. Jianping
Hinterlegt am:02 Jan 2007
Letzte Änderung:27 Apr 2009 13:22

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2017 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.