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FREQUENZ Part I: Numerical Prediction Of Aircraft Noise Emissions For Selected Low-Noise Design Concepts

Ewert, R. und Emunds, R. und Panek, L. und Thiele, F. und König, D. und Schröder, W. und Kolb, A. und Schneider, M. und Grünewald, M. und Kessler, M. und Lübon, C. und Rose, M. und Deinert, B. (2006) FREQUENZ Part I: Numerical Prediction Of Aircraft Noise Emissions For Selected Low-Noise Design Concepts. In: EURONOISE 2006. EURONOISE 2006, 2006-05-30 - 2006-06-01, Tampere, Finland.

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Kurzfassung

The noise prediction capabilities of different numerical methods are studied by applying them to selected low-noise design concepts. Main target is the development of new Computational Aeroacoustics (CAA) methods and their integration into an industrial environment. Three different aeroacoustic problems are considered. First, the reduction of slat noise due to slat cove fillers is studied by comparing them to a clean slat configuration. The second problem concerns the reduction of trailing edge noise by means of trailing edge devices. As a third problem, the reduction of jet noise through nozzle modifications is evaluated. The numerical methods represent different levels of physical modeling complexity and computational effort (LES,DES,CAA with stochastic source terms).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/45106/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:FREQUENZ Part I: Numerical Prediction Of Aircraft Noise Emissions For Selected Low-Noise Design Concepts
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ewert, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Emunds, R.Airbus DeutschlandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Panek, L.ISTA, TU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thiele, F.ISTA, TU BerlinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
König, D.AIA, RWTH AachenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schröder, W.AIA, RWTH AachenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kolb, A.EADS CRCNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schneider, M.EADS CRCNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Grünewald, M.EADS CRCNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kessler, M.IAG, Uni. StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lübon, C.IAG, Uni StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rose, M.Rolls.Royce DeutschlandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Deinert, B.Rolls-Royce DeutschlandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2006
Erschienen in:EURONOISE 2006
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:LES, DES, CAA, Slat Noise, Serrated Nozzles, Trailing Edge Devices (TED)
Veranstaltungstitel:EURONOISE 2006
Veranstaltungsort:Tampere, Finland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:30 Mai 2006
Veranstaltungsende:1 Juni 2006
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Ewert, Dr.-Ing. Roland
Hinterlegt am:08 Nov 2006
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:07

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