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An Architecture for Situation-Aware Driver Assistance Systems

Röckl, Matthias und Robertson, Patrick und Frank, Korbinian und Strang, Thomas (2007) An Architecture for Situation-Aware Driver Assistance Systems. In: Proceedings. IEEE 65th Vehicular Technology Conference - Spring 2007, 2007-04-22 - 2007-04-25, Dublin, Ireland. ISBN 1-4244-0266-2. ISSN 1550-2252.

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Kurzfassung

Current Driver Assistance Systems merely use a minimum set of information. By using additional information of the environment hazardous situations can be detected earlier, more reliably and with a higher precision. This situational information has a significant impact not only on the hazard detection, but also on other modules such as the Human-Machine-Interface or knowledge distribution between vehicles over suitable networks. For a number of reasons situational information is inherently subject to uncertainty. This may be handled by the use of Dynamic Bayesian Networks, which we suggest can be used to represent these dynamic complex systems. The objective of this paper is to provide an architecture for Driver Assistance Systems that is aware of uncertain situational information in order to prevent accidents and reduce the number of traffic fatalities. It introduces the concepts of Utility-based Knowledge Exchange based on the consideration of other partners’ knowledge, the amount of inference that has taken place to identify a situation and current network conditions. Furthermore, we suggest a representation of Hazard Descriptions using Bayesian Network fragments.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/45042/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:An Architecture for Situation-Aware Driver Assistance Systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Röckl, MatthiasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Robertson, PatrickNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Frank, KorbinianNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Strang, ThomasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2007
Erschienen in:Proceedings
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
IEEE, NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
VTS, NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISSN:1550-2252
ISBN:1-4244-0266-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Car-2-Car-Communication, Car-2-Infrastructure-Communication, Context-Awareness, Situation-Awareness, Advanced Driver Assistance System, Bayesian Networks, Active Safety Applications, Cooperative Hazard Detection, Probabilistic Reasoning
Veranstaltungstitel:IEEE 65th Vehicular Technology Conference - Spring 2007
Veranstaltungsort:Dublin, Ireland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 April 2007
Veranstaltungsende:25 April 2007
Veranstalter :IEEE / VTS
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrerassistenz (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Röckl, Dr. Matthias
Hinterlegt am:15 Mai 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:06

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