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Impact of Individual and Dynamic Wake Vortex Separations on Airport Capacity

Schwarz, Carsten Walter und Hahn, Klaus-Uwe (2006) Impact of Individual and Dynamic Wake Vortex Separations on Airport Capacity. In: ICAS 2006 Proceedings. Optimage Ltd., Edingburgh, UK and ICAS. 25. Congress of International Council of Aeronautical Sciences (ICAS), 2006-09-03 - 2006-09-08, Hamburg, Germany. ISBN 0-9533991-7-6.

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Kurzfassung

For many airports the capacity is limited by minimum separation distances especially for approach and landing due to the possible hazard generated by wake vortices. In order to alleviate capacity limitations, separation rules have to be improved without reducing safety. Based on simplified hazard areas dynamic wake vortex separations can be derived taking into account atmospheric conditions and actual aircraft pairing. This concept is applied to parallel runways in comparison to the single runway case for cross wind and headwind conditions.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:Impact of Individual and Dynamic Wake Vortex Separations on Airport Capacity
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Schwarz, Carsten WalterNICHT SPEZIFIZIERT
Hahn, Klaus-UweNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2006
Erschienen in:ICAS 2006 Proceedings
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Grant, Professor I.NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Optimage Ltd., Edingburgh, UK and ICAS
ISBN:0-9533991-7-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:wake vortex, hazard area, wake vortex separations, dynamic wake vortex separations, single/parallel runway
Veranstaltungstitel:25. Congress of International Council of Aeronautical Sciences (ICAS)
Veranstaltungsort:Hamburg, Germany
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2006-09-03 - 2006-09-08
Veranstalter :International Council of Aeronautical Sciences (ICAS)
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Wirbelschleppen (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugzeuge
Hinterlegt von: Carsten Walter Schwarz
Hinterlegt am:06 Nov 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 13:04

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