elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Self-Calibration System for the Orientation of a Vehicle Camera

Catala-Prat, Alvaro und Rataj, Jürgen und Reulke, Ralf (2006) Self-Calibration System for the Orientation of a Vehicle Camera. In: International Archives of Photogrammetry and Remote Sensing Proc. of the ISPRS Com. V Symposium: "Image Engineering and Vision Metrology", XXXVI (5). Seiten 68-73. ISSN 1682-1750

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://rcswww.urz.tu-dresden.de/~isprs/proceedings/paper/CATA_650.pdf

Kurzfassung

The process of calibration is a prerequisite for each computer vision system. Calibration involves calculating both intrinsic and extrinsic parameters of the camera. While intrinsic parameters (focal length, principal point, etc.) are usually fixed, extrinsic ones (position and angles of the camera) have to be determined when the camera moves in relation to world coordinates. The calibration of the extrinsic parameters is usually performed with help of some reference objects or known measured points (GCP’s) in the scene. In the case of a vehicle camera, where the coordinates refer to vehicle coordinates, not the extrinsic calibration but the alignment of the camera to the Inertial Measurement Unit (IMU) is necessary. This paper proposes a solution for determining the orientation of a vehicle camera in relation to the vehicle. This novel approach escapes from tedious laboratory setups and reference measurements. It benefits from a known property of the road’s infrastructure, namely the parallelism of the road markers. For this reason lane markers are detected and transformed through a fast perspective removal (FPR) to an orthographic perspective. Newton’s Method is used for searching an optimal parameter set for this transformation. The algorithm works under the assumptions that the calibration is performed when driving on a straight and flat segment and the lane markers are visible. It reaches very good performance (via parametrical instead of image transformations) and good accuracy for lateral detection of features in automotive applications (for depth information, the algorithm must be improved).

Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Self-Calibration System for the Orientation of a Vehicle Camera
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Catala-Prat, AlvaroNICHT SPEZIFIZIERT
Rataj, JürgenNICHT SPEZIFIZIERT
Reulke, RalfNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:27 September 2006
Erschienen in:International Archives of Photogrammetry and Remote Sensing
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:XXXVI
Seitenbereich:Seiten 68-73
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Maas, Hans-GerdNICHT SPEZIFIZIERT
Schneider, DaniloNICHT SPEZIFIZIERT
Name der Reihe:Proc. of the ISPRS Com. V Symposium: "Image Engineering and Vision Metrology"
ISSN:1682-1750
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Camera, Calibration, Orientation, Orthorectification, Infrastructure
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SH - Verbesserung der Sicherheit im Verkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Entwicklung Fahrermodell (alt)
Standort: Berlin-Adlershof , Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung
Institut für Verkehrssystemtechnik > Institut für Verkehrsführung und Fahrzeugsteuerung > Automotive Systeme
Institut für Verkehrssystemtechnik > Institut für Verkehrsführung und Fahrzeugsteuerung
Hinterlegt von: Alvaro Catala Prat
Hinterlegt am:27 Jul 2007
Letzte Änderung:14 Jan 2010 23:06

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.