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End-to-End Modelling of the HEG Shock Tunnel

Jacobs, Peter A. und Gardner, Anthony Donald und Buttsworth, David R und Martinez-Schramm, Jan und Karl, Sebastian und Hannemann, Klaus (2004) End-to-End Modelling of the HEG Shock Tunnel. ISSW 24, 2004, Beijing.

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Kurzfassung

We attempt an end-to-end computational model of the HEG shock tunnel as a way to extract more precise test ow conditions and as a way of getting predictions of new operating conditions. For a selection of established operating conditions, the L1d program was used to simulate the one-dimensional gas-dynamic processes within the whole of the facility. The program reproduces the compression tube performance reliably and, with the inclusion of the "loss factor" near the upstream-end of the compression tube, it does a good job of estimating the equilibrium pressure in the shock-re ection region over the set of six standard operating conditions for HEG.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:End-to-End Modelling of the HEG Shock Tunnel
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Jacobs, Peter A.Uni. Queensland
Gardner, Anthony DonaldNICHT SPEZIFIZIERT
Buttsworth, David RUni. Southern Queensland
Martinez-Schramm, JanNICHT SPEZIFIZIERT
Karl, SebastianNICHT SPEZIFIZIERT
Hannemann, KlausNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Referierte Publikation:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HEG, L1D, hypersonic
Veranstaltungstitel:ISSW 24
Veranstaltungsort:Beijing
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2004
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Grundlagen Raumtransport - Anlagen und Messtechnik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge
Hinterlegt von: Dr. Anthony Gardner
Hinterlegt am:30 Okt 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 12:59

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