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End-to-end modelling and design of a new operating condition for HEG

Gardner, Anthony Donald und Jacobs, Peter A. und Hannemann, Klaus (2004) End-to-end modelling and design of a new operating condition for HEG. New results in experimental fluids IV, 87. Springer-verlag. DOI: TL570.S65.2004.

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Kurzfassung

A new operating condition has been designed for the High Enthalpy Shock Tunnel Göttingen (HEG). It corresponds to the free-flight conditions expected during the SHEFEX and HYSHOT free-flight experiments and duplicates Mach 8 flight at 28km altitude. The new operating condition was designed using a semi-analytic approach and then verified with an end-to-end facility simulation code.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:End-to-end modelling and design of a new operating condition for HEG
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Gardner, Anthony DonaldNICHT SPEZIFIZIERT
Jacobs, Peter A.Uni. Queensland
Hannemann, KlausNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:New results in experimental fluids IV
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:87
DOI :TL570.S65.2004
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Breitsamter, CNICHT SPEZIFIZIERT
Laschka, BNICHT SPEZIFIZIERT
Heinemann, H.-J.NICHT SPEZIFIZIERT
Hilbig, RNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer-verlag
Name der Reihe:Notes on numerical fluid mechanics and multidisciplinary design
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HEG, L1D, hypersonic
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Grundlagen Raumtransport - Anlagen und Messtechnik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge
Hinterlegt von: Dr. Anthony Gardner
Hinterlegt am:30 Okt 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 12:59

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