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A Test Rig for Investigations of Gas Turbine Combustor Cooling Concepts under Realistic Operating Conditions

Behrendt, Thomas und Hassa, Christoph (2006) A Test Rig for Investigations of Gas Turbine Combustor Cooling Concepts under Realistic Operating Conditions. ICAS 2006 Conference Proceedings, . Optimage. ISBN 0-9533991-7-6.

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Kurzfassung

In this paper a new test rig for the characterization of advanced combustor cooling concepts for gas turbine combustors is introduced. The test rig is designed to allow investigations at realistic operating conditions of future lean combustors at elevated pressures and temperatures. The features and capabilities of the test rig in comparison to existing rigs are described. The properties of the hot gas flow are measured in order to provide the necessary data for an detailed analysis of the measured cooling efficiency of combustor wall test samples. Results of the characterization of the velocity and temperature distribution in the hot gas flow at the leading edge of the test sample at pressures up to p=10bar and global flame temperatures up to T=2000K are presented.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:A Test Rig for Investigations of Gas Turbine Combustor Cooling Concepts under Realistic Operating Conditions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Behrendt, ThomasNICHT SPEZIFIZIERT
Hassa, ChristophNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 September 2006
Erschienen in:ICAS 2006 Conference Proceedings
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Grant, IanNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Optimage
ISBN:0-9533991-7-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Gas turbine combustor cooling, test facility
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebe
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Antriebsforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Brennkammertechnologien
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Brennkammer
Hinterlegt von: Dr.-Ing. Thomas Behrendt
Hinterlegt am:18 Sep 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 12:52

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