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Advanced Aerospace Materials.

Bunk, W. (1990) Advanced Aerospace Materials. In: Proceedings. 1st International Symposium on Functionally Gradient Material, 8-9 October 1990, Sendai, Japan..

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Kurzfassung

In aerospace application there is no approved material that could withstand the prevailing temperatures at a useful stress level. Therefore, cooling is inevitable in the hottest regions of the turbine. The present limit of about 1800 degrees centigrade is reached by single crystalline nickel-based casting alloys. Four material groups offer possibilities for a considerable step ahead: monolithic structural ceramics, IMP-materials, refractory materials. Materials based on ceramicsincorporate the inherent problems of brittle materials including titanium aluminides. Great effort is being undertaken to solve the problems. One of the solutions could be obtained by the application of hybrid components in order to admit only compressive stresses.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990, pages=2,
Titel:Advanced Aerospace Materials.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Bunk, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Erschienen in:Proceedings
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Gradient Material
Veranstaltungstitel:1st International Symposium on Functionally Gradient Material, 8-9 October 1990, Sendai, Japan.
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Werkstoff-Forschung
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 12:15

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