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Experimental and Numerical Analysis of a Blunt Body Configuration in T5 and HEG

Bellucci, V.(1) und Uede, A. und Eitelberg, G. und Mylaert, J.(2) (1995) Experimental and Numerical Analysis of a Blunt Body Configuration in T5 and HEG. In: Proceedings of the Second European Symposium on Aerothermodynamics for Space Vehicles, held in ESTEC, Noordwijk/The Netherlands, 21.-25. Nov. 1994. ESA SP-367, ISBN 92-9092-310-5, Febr. 1995, S. 497-502, Seiten 497-502. ESA 1995.

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Kurzfassung

This paper deals with the experimental and numerical analysis of a blunt cone wind tunnel model which is a scaled down version of a flight model referred to as ELECTRE. The model length is 333 mm, 1/6 of the flight model. The experiments were performed in the T5 and in the HEG, which are both free piston driven shock tunels operating in the reflected mode. Four test conditions, four reservoirenthalpies and four reservoir pressures were selected based on calibration shots used for the HEG; for the T5, six test conditions consisting of two reservoir enthalpies, two reservoir pressure and three nozzle throat diameters. A comparison is included using a non equilibrium Navier Stokes code. The trends observed in the experimental results seems to agree quite well with results of the numerical simulations which were performed with catalytic and noncatalytic conditions. Better knowledge of free stream conditions is however necessary to improve agreement; in particular the inclusion of the non-uniform free stream density is essential to accurately reproduce the experimental data.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: institution=ESA, INRIA, GAMNI/SMAI, LIDO-Berichtsjahr=1995,
Titel:Experimental and Numerical Analysis of a Blunt Body Configuration in T5 and HEG
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Bellucci, V.(1)NICHT SPEZIFIZIERT
Uede, A.NICHT SPEZIFIZIERT
Eitelberg, G.NICHT SPEZIFIZIERT
Mylaert, J.(2)NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1995
Erschienen in:Proceedings of the Second European Symposium on Aerothermodynamics for Space Vehicles, held in ESTEC, Noordwijk/The Netherlands, 21.-25. Nov. 1994. ESA SP-367, ISBN 92-9092-310-5, Febr. 1995, S. 497-502
Seitenbereich:Seiten 497-502
Verlag:ESA 1995
Name der Reihe:ESA SP-367
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Free piston shock tunnel; High enthalpy; Free stream; Navier Stokes; Heat transfer; Pressure, Blunt cone
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik > Institut für Experimentelle Strömungsmechanik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:08

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