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Dynamic Stall Control by Variable Airfoil Camber

Geißler, W. und Sobieczky, H. (1994) Dynamic Stall Control by Variable Airfoil Camber. AGARD. AGARD-Symposium on Aerodynamics and Aeroacustics of Rotorcraft, 10.-14. Oct. 1994, Berlin.

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Kurzfassung

In the present numerical investigations the unsteady flow about a helicopter airfoil section under deep dynamic stall conditions has been influenced by dynamic airfoil deformation. First attempts with a dynamic stall phenomenon: the dynamic stall onset could be shifted to considerably higher incidences within the oscillatory loop. In the present paper the extension of this method to more arbitrary types of dynamic deformations is discussed and the influence of a dynamic change of the airfoil leading edge curvature (nose droop) is investigated in detail. Special emphasis is placed on the variation of the Machnumber.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:Dynamic Stall Control by Variable Airfoil Camber
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Geißler, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Sobieczky, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Verlag:AGARD
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Dynamic Stall, Dynamic Airfoil Deformation, Numerical Calculations, Comparesibility Effects
Veranstaltungstitel:AGARD-Symposium on Aerodynamics and Aeroacustics of Rotorcraft, 10.-14. Oct. 1994, Berlin
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik > Institut für Experimentelle Strömungsmechanik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:08

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