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Dynamic Stall Control by Airfoil Deformation

Geißler, W. und Raffel, M. (1993) Dynamic Stall Control by Airfoil Deformation. Nineteenth European Rotorcraft Forum, Vol. I, Paper No. C2, Sept. 14-16, 1993, Como, Italy.

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Kurzfassung

With combined numerical and experimental investigations of the dynamic stall process on refreating helicopter rotor blades new insight into the complex unsteady flows involved have been achieved recently. With these new experiences in mind it is of increasing interest to suitable influence the flow. i.e. by dynamic airfoil deformation. The present paper describes first steps towards an improvement of the dynamic stall effects with respect to the time-dependent flows and overall forces by both numerical and experimental tools.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1993, pages=13,
Titel:Dynamic Stall Control by Airfoil Deformation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Geißler, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Raffel, M.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1993
Status:veröffentlicht
Stichwörter:unsteady aerodynamics, dynamic stall, helicopter airfoils, flow control
Veranstaltungstitel:Nineteenth European Rotorcraft Forum, Vol. I, Paper No. C2, Sept. 14-16, 1993, Como, Italy
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik > Institut für Experimentelle Strömungsmechanik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:07

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