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The Aerodynamics and Acoustics of High-Speed Tracked Vehicles

King, W.F.(1) und Mackrodt, P.-A. und Pfizenmaier, E.(1) (1993) The Aerodynamics and Acoustics of High-Speed Tracked Vehicles. The Japan Society of Mechanical Engineers (JSME). The International Conference on Speedup Technolgy for Railway and Maglev Vehicles (STECH), Nov. 22-26, 1993, Yokohama, Japan.

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Kurzfassung

The design and development of the head shape for the ICE/V is described, and the acoustic consequences of the design are discussed.Wayside noise measurements for this train are given and comparisons made with those for other high-speed vehicles.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1993, pages=5,
Titel:The Aerodynamics and Acoustics of High-Speed Tracked Vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
King, W.F.(1)NICHT SPEZIFIZIERT
Mackrodt, P.-A.NICHT SPEZIFIZIERT
Pfizenmaier, E.(1)NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1993
Verlag:The Japan Society of Mechanical Engineers (JSME)
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high-speed tracked vehicles, aerodynamic design, head shape ICE/V, Maglev TRO7, Aeroacoustics
Veranstaltungstitel:The International Conference on Speedup Technolgy for Railway and Maglev Vehicles (STECH), Nov. 22-26, 1993, Yokohama, Japan
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L TG - Querschnittstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik > Institut für Experimentelle Strömungsmechanik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:07

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