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Into the Physics of Rotor Aeroacoustics - Highlights of recent European Helicopter Noise Research

Heller, H. (1997) Into the Physics of Rotor Aeroacoustics - Highlights of recent European Helicopter Noise Research. In: Proceedings 5th International Congress on Sound and Vibration, University of Adelaide, South Australia, 15.-18.12.97........., Vol. 1, Seiten 59-101.

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Kurzfassung

Significant advances in understanding and controlling helicopter noise have been made in the course of several major European dedicated rotor aeroacoustics research projects over the past five, or so, years. The availability of the German Dutch Wind Tunnel (DNW), in particular, has enabled research on relatively large main rotor models (up to typically 40% full-scale). Here, the simultaneous application and use of blade-mounted absolute pressure sensors to probe into the very aeroacoustic source mechanisms, of advanced aoustic data acquisition systems for the radiated noise, of sophisticated flow visualisation and flow measurement techniques (such as the Laser Light Sheet and the Laser Doppler Velocimetry techniques) as well as of the Projected Grid method (a simplified Moir technique) to study the complex interrelationship of rotor aerodynamics and blade dynamic response, has provided much insight into the physics of rotor aeroaoustics. In an effort towards.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1997,
Titel:Into the Physics of Rotor Aeroacoustics - Highlights of recent European Helicopter Noise Research
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Heller, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Erschienen in:Proceedings 5th International Congress on Sound and Vibration, University of Adelaide, South Australia, 15.-18.12.97.........
Band:Vol. 1
Seitenbereich:Seiten 59-101
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroacoustics, rotor noise, testing techniques, rotor noise prediction, BRITE-EURAM helicopter noise projects
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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