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Key Results from a Higher Harmonic Control Aeroacoustic Rotor Test (HART)

Splettstößer, W.R. und Kube, R. und Wagner, W. und Seelhorst, U. und Boutier, A. und Micheli, F. und Mercker, E. und Pengel, K. (1997) Key Results from a Higher Harmonic Control Aeroacoustic Rotor Test (HART). Journal of the American Helicopter Society, 42 (1), Seiten 58-78.

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Kurzfassung

In a major cooperative research program within existing US-German and US-French Memoranda of Understandings (MoU's) a comprehensive experimental study was conducted with a 40-percent geometrically and dynamically scaled BO-105 main rotor operated in the open-jet-anechoic test section of the German-Dutch Wind Tunnel (DNW). The objectives of the program were to improve the physical understanding and the mathematical modelling of the effects of the higher harmonic blade pitch control technique on blade-vortex interaction (BVI) impulsive noise and vibration reduction. A unique set of acoustic, dynamic, dynamic response, performance, and rotor wake data were acquired with a pressure and strain gauge instrumentedblade and by application of non-intrusive measurement techniques. This paper is focused on the experimental part of this research program, termed Higher-harmonic-control Aeroacoustic Rotor Test (HART) which was jointly performed by researchers from the.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1997,
Titel:Key Results from a Higher Harmonic Control Aeroacoustic Rotor Test (HART)
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Splettstößer, W.R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kube, R.Institut für FlugmechanikNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, W.Institut für AeroelastikNICHT SPEZIFIZIERT
Seelhorst, U.Institut für StrömungsmechanikNICHT SPEZIFIZIERT
Boutier, A.ONERANICHT SPEZIFIZIERT
Micheli, F.ONERANICHT SPEZIFIZIERT
Mercker, E.DNWNICHT SPEZIFIZIERT
Pengel, K.DNWNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Erschienen in:Journal of the American Helicopter Society
Referierte Publikation:Ja
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:42
Seitenbereich:Seiten 58-78
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotor impulsive noise reduction, blade-vortex interaction (BVI) noise reduction, higher harmonic blade pitch control (HHC)
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Institut für Flugsystemtechnik > Institut für Flugmechanik
Institut für Aeroelastik
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Strömungsmechanik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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