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Numerical Study of Interference Effects of Wing-Mounted Advanced Engine Concepts

Rossow, C.-C. und Hoheisel, H. (1994) Numerical Study of Interference Effects of Wing-Mounted Advanced Engine Concepts. In: ICAS-94-6.4.1, 19th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, 18.-28.9.1994, Anaheim, California, USA, 1994..

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Kurzfassung

The aerodynamic interference effects of three different wing mounted engine concepts, namely a conventional turbofan, and an ultra high by-pass ratio ducted propfan are investigated by the solution of the Euler equations. Due to the interference of fan jet and wing, the ultra high by-pass engine shows the largest interference. A variation of position reveals for both the very high and the ultra high by-pass engine a potential for a close coupling of engine and airframe.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996, pages=11,
Titel:Numerical Study of Interference Effects of Wing-Mounted Advanced Engine Concepts
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Rossow, C.-C.NICHT SPEZIFIZIERT
Hoheisel, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Erschienen in:ICAS-94-6.4.1, 19th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, 18.-28.9.1994, Anaheim, California, USA, 1994.
Name der Reihe:94-6.4.1
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Engine/airframe interference, solution of Euler equations, comparison of engine concepts, Turbofan-, VHBR-, UHBR-engines....
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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