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Full-Scale A320 Landing Gear Airframe Noise Characteristics

Dobrzynski, W. und Buchholz, H. (1996) Full-Scale A320 Landing Gear Airframe Noise Characteristics. DLR-Interner Bericht. 129-96/43, 110 S.

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Kurzfassung

Flyover noise levels of today's aircraft in the approach configuration - i.e. with slats, flaps and gears deployed -are occasionally dominated by airframe noise contributions. Initial airframe noise tests were performed in the German-Dutch Wind Tunnel, employing full-scale A320 landing gears. Farfield noise characteristics were determined from measurements with different gear configurations (covering different gear elements with streamlined fairings) at wind speeds ranging from 40 to 78 m/s. Aerodynamic noise from landing gears turnes out to be broadband with constant levels in 1/3-oct. bands up to 3 kHz. Levels increase corresponding to the 6th power of flow velocity. From the results of this study it is expected that a noise reduction potential of up to 5 EPNdB could be realized through localized applications of streamlined fairings and/or flow spoilers.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996,
Titel:Full-Scale A320 Landing Gear Airframe Noise Characteristics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Dobrzynski, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Buchholz, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1996
Seitenanzahl:110
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Airframe Noise, Landing Gear Noise
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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