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Cavity Pressure Oscillations: The Generating Mechanism Visualized

Heller, H. und Delfs, J. (1996) Cavity Pressure Oscillations: The Generating Mechanism Visualized. Letter to the Editor im Journal of Sound and Vibration (1996) 196(2), Seiten 248-252.

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Kurzfassung

Renewed interest in understanding and solving the problem of intense pressure oscillations in shallow rectangular cavities subject to an external transonic flow has led to a number of recent publications proposing physical generating mechanisms and theoretical models to predict oscillation frequencies (1,2) and mostly empirical models to predict levels (3,4). A good up-to-date survey has appeared in reference (5). For a typical such cavity of, say, L &#61 4m length, D &#61 0.75m depth and W &#61 0.6m width, under M &#61 1.2 flow, pressure levels near the cavity trailing edge are to be expected which would by far exceed values of 160dB (re2x10**N/m*) at frequencies low as f*&#6130Hz, f*&#6170Hz and f*&#61110Hz, approximately, for the first three modes. If such a cavity were imbedded in an aircraft's exterior surface, the high oscillation intensities at these low frequencies could lead to structural fatigue of airplane components and could adversely affect nearby electronic equipment.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996,
Titel:Cavity Pressure Oscillations: The Generating Mechanism Visualized
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Heller, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Delfs, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1996
Erschienen in:Letter to the Editor im Journal of Sound and Vibration (1996) 196(2)
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Seitenbereich:Seiten 248-252
Name der Reihe:196(2)
Status:veröffentlicht
Stichwörter:cavity flow, shallow cavities, pressure oscillations, shear layer oscillation, self-sustained flow oscillation, sound generation....
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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