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Technical Report on the Selection of a Suitable Flight Test Vehicle for the HYLDA Follow-On Project

Riedel, H. (1996) Technical Report on the Selection of a Suitable Flight Test Vehicle for the HYLDA Follow-On Project. DLR-Interner Bericht. 129-96/23, 71 S.

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Kurzfassung

The objective of this study is the selection of a suitable flight test vehicle for the HYLDA follow-on project. On the basis of precompetition and the significance of constraints two different procedures offer themselves. If on the one hand the competitive situation with the USA stands in the foreground and if the time constraint is a significant factor, then the choice is for two flight test vehicles. These are in the sequence of operation the A330 for the wing trials at large Reynolds numbers using a wing glove. If on the other hand the time constraint is regarded to be of no significance, the trials of the engine nacelle and the wing glove can be carried out together on an A330, however, with separate demonstrations of the drag reduction achieved by the hybrid laminar flow control for the engine nacelle and the wing glove, respectively.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996,
Titel:Technical Report on the Selection of a Suitable Flight Test Vehicle for the HYLDA Follow-On Project
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Riedel, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1996
Seitenanzahl:71
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HYLDA Follow-On Project, Flight Testing, Hybrid Laminar Flow Control, Engine Nacelle, Wings, Civil Transport Aircraft
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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