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Comparative Investigation of Predictive Capability of Aeroacoustic Methods for Single Rotation Propellers

Canard-Caruana, D. und Cloarec, P. und Donally, R.P. und Lohmann, D. und Meijer, S. und Schulten, J.B.H.M. (1993) Comparative Investigation of Predictive Capability of Aeroacoustic Methods for Single Rotation Propellers. In: GARTEUR Report TP077 (November 1993)..

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Kurzfassung

The sound-pressure field of a propeller consists mainly of (i) thickness noise caused by volume displacement of the air by the blades and thus is defined by the blade geometry and (ii) loading noise due to forces that the blades impose on the air and thus determined by blade loading which may be steady or unsteady. However, the possible contribution of an additional noise source due to non-linear effects (iii) needs to be considered in the case of high tip speeds. This report deals with a comparative study of propeller acoustic codes developed by various GARTEUR partners (AS, DAP, DLR, FFA, NLR and ONERA) and their comparison with experimental results. The present work is restricted only to the dicrete components of propeller noise and no attempt is made to examine the less important broadband component. Two propellers are chosen for this study. One propeller (Hartzell) represents the conventional.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1996, pages=93,
Titel:Comparative Investigation of Predictive Capability of Aeroacoustic Methods for Single Rotation Propellers
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID
Canard-Caruana, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cloarec, P.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Donally, R.P.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lohmann, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Meijer, S.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schulten, J.B.H.M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1993
Erschienen in:GARTEUR Report TP077 (November 1993).
In Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroacoustics, Propeller Noise, Aeroacoustic Methods.
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:06

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