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Critical Flow Phenomena on the Winglet of Winged Reentry Vehicles

Herrmann, U. und Radespiel, R. und Longo, J.M.A. (1995) Critical Flow Phenomena on the Winglet of Winged Reentry Vehicles. Z. Flugwiss. Weltraumforschung, Seiten 309-319. Springer Verlag Berlin.

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Kurzfassung

The present paper investigates the critical heating phenomena at the winglet of winged reentry vehicles. The study is restricted to flow situations without bow shock winglet interactions. It is found that attachment line heating on the leading edge of the winglet and on the lower edge of the rudder can be predicted with a Navier-Stokes code. The simulations reveal a strong sensitivity with respect to the angle of attack. Additionally, significant differences between wind tunnel and free flight conditions are observed and examined. The validity of engineering models to predict heating rates during preliminary design cycles is also investigated.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1995,
Titel:Critical Flow Phenomena on the Winglet of Winged Reentry Vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Herrmann, U.NICHT SPEZIFIZIERT
Radespiel, R.NICHT SPEZIFIZIERT
Longo, J.M.A.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1995
Erschienen in:Z. Flugwiss. Weltraumforschung
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Seitenbereich:Seiten 309-319
Verlag:Springer Verlag Berlin
Name der Reihe:19
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Winged reentry, aerodynamic heating, attachment lines, control surface, Navier-Stokes equations
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Grundlagen Raumtransport - Anlagen und Messtechnik (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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