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Investigation of the installation Effects of an Ultra High Bypass Engine Type

Schenk, M. (1995) Investigation of the installation Effects of an Ultra High Bypass Engine Type. DLR-Interner Bericht. 129-95/3, 114 S.

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Kurzfassung

This document presents the results of analysis of the tests with ALVAST and CRUF at different power settings at the Mach numbers 0.18, 0.27 and 0.34. The pressure distribution at the wing sections is shown at different angles of attack and thrust conditions. In addition the effects of thrust and Mach number on wing pressure distribution, local lift, overall lift and drag are shown. Also investigated are the effects of thrust and Mach number on nacelle, pylon and fuselage, with the most attention being payed to the influence on the nacelle. Finally a comparison of TPS and CRUF measurements shows directly the advantages or disadvantages of CRUF compared with conventional propulsions (TPS) and Clean configurations. It is shown for wing pressure distribution,local lift at wing sections, overall lift and drag.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1995,
Titel:Investigation of the installation Effects of an Ultra High Bypass Engine Type
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Schenk, M.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1995
Seitenanzahl:114
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Transport aircraft, ALVAST, Turbine Powered Simulator, Ultra High Bypass Engine, CRUF, pressure coefficient, lift, drag
Institution:DLR Braunschweig
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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