elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

On the drastic propeller-noise increase due to (always present) engine crank-shaft rotational oscillations: A wind tunnel full-scale experimental demonstration.

Dobrzynski, W. und Gehlhar, B. (1995) On the drastic propeller-noise increase due to (always present) engine crank-shaft rotational oscillations: A wind tunnel full-scale experimental demonstration. In: Proc. Inter-Noise 95. Inter-Noise 95, July 10-12, Newport Beach/USA, 1995.

Dieses Archiv kann nicht den gesamten Text zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

The analysis of flyover noise data, when taken on piston engine powered propeller-driven aircraft (General Aviation aeroplanes), reveals the occurrence of so far unexplainable additional propeller noise sources. In order to study such detrimental effects on the overall aircraft noise radiation in more detail,tests were performed in the German-Dutch Wind Tunnel (DNW) on a full-scale aircraft powered by a 150-kW piston engine and applying two different propellers respectively. The test results confirmed the presumption that excessive propeller noise radiation is due to nonuniform rotational blade motion. It was found that the drive shaft exhibits a nonuniform angular speed within one revolution with an amplitude corresponding to about 2 % of the average speed. This behaviour, typical for piston engines, is capable to generate tones.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1995, pages=4,
Titel:On the drastic propeller-noise increase due to (always present) engine crank-shaft rotational oscillations: A wind tunnel full-scale experimental demonstration.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Dobrzynski, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Gehlhar, B.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1995
Erschienen in:Proc. Inter-Noise 95
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Propeller noise, nonuniform propeller rotational-speed
Veranstaltungstitel:Inter-Noise 95, July 10-12, Newport Beach/USA, 1995
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2013 Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.