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Investigations concerning wing-body interference for compressible flow

Wichmann, G. (1994) Investigations concerning wing-body interference for compressible flow. In: ICAS Proceedings 1994 Volume I, I, Seiten 823-835. AIAA, Washington, USA. 19th Congress of the International Council of the Aeronautical Scienes, Anaheim, California, USA 18.-23.09.1994.

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Kurzfassung

Numerical results concerning wing-body interference for compressible flow obtained by the use of an Euler method are presented. Beside the presentation of the basic mechanism of the mutual influence of wing and body there are pointed out the numerical results which had been obtained using simple principle models to determine the body effects and the Mach number effects on pressure and lift distributions of the configuration. A detailed analysis of the total lift behaviour of wing and body confirm the basic results.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1994,
Titel:Investigations concerning wing-body interference for compressible flow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Wichmann, G.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1994
Erschienen in:ICAS Proceedings 1994 Volume I
Band:I
Seitenbereich:Seiten 823-835
Verlag:AIAA, Washington, USA
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Wing-body interference, body influence, Mach number influence, induced lift, lift ratio body/wing-body, sweep effects
Veranstaltungstitel:19th Congress of the International Council of the Aeronautical Scienes, Anaheim, California, USA 18.-23.09.1994
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:03 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 10:05

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